Brev:
Vil ikke spise noget der er groft
28. maj 2013
Alder:
9 mdr.
Vil ikke spise noget der er groft
Hej Helen
Jeg har en dreng på 9 måneder (født 7 uger for tidligt - men ved ikke lige om det har noget at sige i dette emne), som ikke vil spise grøntsagsmos eller ting med "klumper", så som havregrød, hirsegrød ell lign. Hvis der er kartoffel i laver han også bræklyde.
Han spiser gerne ris- og majsgrød, øllebrød (blendet) og frugtmos.
Har prøvet med små rugbrødshapsere - men de ryger bare ud.
Vores skema ser ca sådan her ud.
Kl. 7-8 grød med frugtmos og mælk i kop
Formiddagslur
kl. 11-12 grøntsagsmos og vand i kop (som regel en flaske bagefter da han næsten ikke har fået noget mad)
Eftermiddagslur
Kl. 15-16 A38 med frugtmos og vand i kop
Sen eftermiddagslur
Kl. 17-18 Øllebrød og vand i kop
kl. 19-20 Flaske og godnat
nogengange og en flaske kl. 2-4
Har prøvet at bytte rundt så han fik øllebrød tidligere og mos senere - men det gør ingen forskel. Øllebrød og ris-og majsgrød spiser han ca 200g af - og mos 2-4 tsk'er.
Er der noget jeg kan gøre?
På forhånd tak